צוואות בין בני זוג – יחד לאורך כל הדרך

זוגות אשר מבלים יחד שנים רבות מחייהם צוברים כמות בלתי מבוטלת של רכוש משותף, אשר ביום מן הימים יהפוך להיות עיזבונם וייכלל בצוואתם לילדים ולנכדים. אבל עוד לפני כן, כאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו חשוב לדאוג לרווחתו של בן הזוג השני ולערוך צוואה הדדית, אצל עורך הדין אוהד שוהם.

צוואות בין בני זוג – יחד לאורך כל הדרך

מהי צוואה הדדית?

צוואה הדדית היא מסמך משפטי מחייב מבחינת שני בני הזוג אשר רוצים לעגן את זכויותיהם על הנכסים המשותפים במקרה. וזאת במקרה ואחד מהם הולך לעולמו בטרם עת. כאשר שני בני הזוג חותמים על מסמך צוואה בו הם מורישים זה לזו את כל רכושם במקרה ואחד מהם  נפטר, החוק מגדיר זאת כצוואה הדדית, ובצורה אוטומטית כמעט מעניק לבין הזוג שנותר בחיים את כל הרכוש המשותף.

 

מתי מומלץ לערוך צוואה הדדית?

מומלץ לערוך צוואה הדדית בין כל בני זוג אשר רוצים להבטיח את הרווחה הנפשית והכלכלית במקרה בו אחד מהם הולך לעולמו. כיום עריכת צוואות הדדיות באה לידי ביטוי אצל זוגות אשר פער הגילאים ביניהם גדולים מאוד ויש התייחסות משמעותית לעניינים בריאותיים אשר מקשים על אחד מבני הזוג לחיות את חייו לאורך שנים רבות. במקרה כזה הצוואה ההדדית מגינה על בן הזוג שנותר בחיים ומאפשרת לו לשקם את חייו מבלי לדאוג לפן הכלכלי.

 

שומרים על הזכויות של שני בני הזוג והילדים

עורך דין לענייני ירושה אשר, מתעסק גם בעריכת צוואות הדדיות, יכול לסייע לבני הזוג בתהליך כתיבת הצוואה כדי למצות את כל הזכויות המשפטיות אשר מגיעות להם עד תום. כמו כן, בעת כתיבת צוואה הדדית, מתייחסת הצוואה גם למצב בו שני בני הזוג הולכים לעולמם ומבקשת להגדיר מי הם אותם היורשים החוקיים של בני הזוג, במקרה כזה. כך היורשים החוקיים, על פי רוב הילדים, יכולים להביא למימוש צוואה בצורה חוקית בעזרת רשם הירושות מיד לאחר פטירתם בטרם עת של ההורים. מסמך זה מגן על כל בני המשפחה ומאפשר להם לצמצם עד כמה שניתן סכסוכים בתוך המשפחה בנושא ירושה.

משרד עורכי הדין אוהד שוהם מלווה בשנים האחרונות זוגות ובני משפחה רבים בעת החתימה על הסכמי ירושות ומימושם של צווי ירושה שונים. צוות המשרד עובד בצורה מיומנת על מנת להביא לתוצאה הרצויה לכל הצדדים. לפרטים נוספים ולקביעת פגישה התקשרו: 077-510-0268.

 

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים
    דילוג לתוכן