מה לבדוק כשבאים לפרסם באינדקס עסקים?

רישום אתר לאינדקס עסקים מאז ומתמיד הייתה אחת הדרכים הטובות לנצל את האינטרנט לצרכי פרסום וקידום העסק. רישום האתר לאינדקסים שונים ובמיוחד לאינדקס עסקים, יכול לתרום לפרסום של האתר, למוניטין שלו (אם יקבל חוות דעת חיוביות בעמוד העסק) וכמובן גם לקידום האורגני של אתר העסק במנועי החיפוש. הכול תלוי כמובן באיכות האינדקס, בסוג הקישור וההמלצה שתקבלו ובמספר פרמטרים נוספים. בכתבה זו נסקור כמה מהפרמטרים החשובים ביותר לבחינת אינדקסים לעסקים באינטרנט, זאת מכיוון שלצערנו הרב יש עדיין הרבה אינדקסים הפועלים במתכונת של ספאם והפצת קישורים סתמיים שלא באמת נותנים ערך לגולשים אלא סתם לצורך ביצוע מניפולציות על מנוע החיפוש לצורך קידום אורגני בשיטות לא חוקיות שכאשר גוגל תעלה על האתר היא גם תעניש אותו. אז כדי להימנע בענישה בגוגל ולהפיק את המיטב מרישום לאינדקס עסקים – הנה כמה פרמטרים שכדאי לבדוק לפני פרסום באינדקס עסקים מסוים.

מה לבדוק כשבאים לפרסם באינדקס עסקים?

פרמטרים לבחינה בהקשר של בעלי האתר ורמת האמינות של האינדקס:

  • בדקו את המידע אודות בעלי האתר – אספו כל מידע שאתם יכולים על בעלי האינדקס. ישנם אנשי עסקים או יזמי אינטרנט שיש להם עסקים מכובדים ולכן גם ידאגו שהאינדקס שלהם יהיו מכובדים. לעומת זאת, יכול להיות שבעל האינדקס הוא מקדם אתרים המשתמש בדרכים מפוקפקות לקידום אורגני של האתרים שלו ולכן גם האינדקס עשוי להיות בעייתי בהתאם.
  • בדקו את מוניטין האתר בגוגל, ברשתות החברתיות ובכל מקום שיש תגובה על האינדקס ו/או בעליו.
  • בדקו את האתר בSEMRUSH או כלי אחר שיכול לבדוק באילו ביטויים האינדקס מקודם בתוצאות הראשונות וראו אם יש לו מוניטין גם ברמת הקידום האורגני.
  • בדקו האם יש מספיק עסקים רשומים באינדקס או שיש עמוד עמודים ריקים באתר ומדובר באינדקס חדש מדי או ללא סמכות ואמינות שהוא יכול להביא לכם תוצאות.

פרמטרים שאתם רוצים לבדוק לגבי עמוד העסק שלכם באינדקס:

  • כדאי לבדוק כיצד נראה עמוד עסק באינדקס ומה הוא כולל. ישנם אינדקסים הכוללים רק קישור לאתר העסק וטלפון ויוצא שבעמוד יש יותר קישורים מאשר תוכן. עמודים עם תוכן "רזה" יהיו עמודים בעלי סמכות נמוכה בגוגל בדרך כלל ולכן לא יקודמו לתוצאות הראשונות וגם הקישור שלהם יהיה פחות בעל ערך עבורכם. אלא אם כן תקבלו טלפונים מלקוחות במהלך החודש מעצם ההופעה באינדקס. 
  • בדקו האם העמוד יכול לכלול תגובות והמלצות. אם כן עודדו את הלקוחות האמיתיים שלכם המרוצים מהשירות שנתתם להם היום ובקשו מהם לדרג אתכם באינדקס. 
  • כיצד הקישור שלכם מופיע? – האם מדובר בקישור בולט לעמוד הבית? קישור שיוצא מתוך אנקור טקסט? מתוך כפתור ללא תגית מילת מפתח? האם הקישור הוא follow או no follow? וכו'

פרמטרים לבחינה בהקשר של קידום אורגני:

  • מהי הסמכות והאמינות של האתר? – כדאי לבדוק האם האתר מדורג ראשון לביטויים מסוימים ואם כן אפילו לבדוק בגוגל את רמת התחרות של אותם ביטויים. אתר המקודם לביטויי מפתח בעלי תחרות סבירה+ ולא רק לביטויים חסרי תחרות הוא אתר שיש לו מוניטין בעיני גוגל ולכן סביר שגם חוויית המשתמש בו טובה וגם הקישור ממנו יהיה בעל ערך.
  • אם מדובר בפרסום בתשלום תוכלו לבקש מבעלי האתר נתוני אנליטיקס על האתר, לפחות לכל הקשור לכמות הגולשים הנכנסים לאתר מדי יום והאם מדובר בגולשים ישראלים או תנועה "נרכשת" מרחבי העולם. 
  • בדקו את כמות הקישורים הממליצים על האינדקס מרחבי הרשת. לצורך כך תוכלו לעשות שימוש בכלים שונים כמו ahrefs ואחרים. אינדקס שמקבל הרבה המלצות מרחבי הרשת סביר שנחשב לאינדקס טוב.
  • בדקו את וותק הדומיין של האינדקס מה שעשוי לסמן על וותק האתר.
  • בדקו את כמות הקישורים היוצאים מכל עמוד באינדקסים – ישנם אינדקס המוציאים עשרות רבות של קישורים מכל עמוד מה שמחליש את הכוח שכל קישור מקבל כולל הקישור לאתר שלכם. 
  • האם יש תכנים נוספים באתר? – מלבד רשימה של אתרים ועסקים מתחומים שונים האם יש מידע נוסף באתר? כמו למשל בלוג מאמרים או מפרט מלא של כמה פסקאות על כל עסק ופועלו? הרעיון מאחורי בדיקה זו הוא לוודא שהאתר אינו מכיל עמודים ריקים מתוכן או כמות גדולה של אתרים "רזים". בעמודי אינדקס יש הרבה עמודים רזים אם לא מזינים תוכן מפורט על העסק עצמו ולכן חשוב שהאתר יכיל גם מאמרי תוכן רבי ערך ועדיף מאמרים של 500 מילים ומעלה. 

אותיות קטנות שאתם רוצים לבדוק בעת ההרשמה לאינדקס ומסלולי הפרסום בו:

לבסוף אתם רוצים לבדוק את האותיות הקטנות של הפרסום באינדקס. ישנם אינדקסים לעסקים המציעים הרשמה בחינם אבל לזמן מוגבל או עם חשיפה מוגבלת, מה שעשוי לפגוע בפרסום שלכם או אפילו באיכות הקישור שתקבלו מהאינדקס. כמו כן ישנם אינדקסים שיבקשו מכם לשים כרטיס אשראי למסלול של למשל דולר בחודש/שנה ולאחר שנה המנוי עשוי להתחדש למחיר המלא. שימו לב וקראו את האותיות הקטנות בנושא. אם כבר אתם בוחרים מסלול בתשלום בדקו היטב את המסלול ומה הוא כולל. 

מעוניינים לפרסם באינדקס עסקים איכותי אשר מציג את כל המידע בשקיפות ללקוח?

הירשמו עוד היום באינדקס עסקים של אתר המלצה – לחצו כאן

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים
    דילוג לתוכן