כדורים ללא אבחנה

תרופות המרשם נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות והן מעמידות קבוצות אוכלוסייה רבות תחת סכנה מתמדת להתמכרות. טיפול נכון בהתמכרויות לתרופות יכול לאפשר לנגמל להיות במגע עם תרופות מרשם אך לעשות זאת בחוכמה וברגישות מבלי לחזור וליפול אל זרועותיה של ההתמכרות.

כדורים ללא אבחנה

 התמכרות שקטה ומסוכנת

 התמכרות לתרופות מרשם היא התמכרות שנובעת כל-כולה מהסיפוק שמקבל המכור בעת צריכת התרופות. בין אם מדובר בתרופות לטיפול בבעיות קשב וריכוז או תרופות להרגעה, למכורים יש תועלת והיא זו שמניעה אותם להמשיך ליטול את הכדורים במינונים מסוכנים. במקרה הקצה המכורים מוצאים את עצמם נשלחים לגמילה מכדורים ועומדים מול השלכות מעשיהם גם ברמה הפיזית, כאשר הכליות כבר לא מתפקדות ויש איום של מחלות מסכנות חיים.

 משנים את מצב הרוח

 בהתמכרות לכדורים המכורים חושבים שהם יצליחו לשנות את מצבם או להתמודד עם בעיות אישיות בעזרת נטילת כדורים פסיכיאטרים גם ללא מרשם. אומנם הכדורים הפסיכיאטריים משפיעים על האדם ומשנים את שגרת יומו, אך חשוב להבין כי הכדור לא מתאים לצרכי הגוף של המכור שנוטל את הכדור ללא מרשם, או למכורים אשר נוטלים את הכדורים שנרשמו בעבורם אך במינונים גבוהים בהרבה מהמומלץ. הדבר הראשון שעושים בעת גמילה מתרופות פסיכיאטריות יהיה ניקוי הגוף משאריות הסם, זאת על ידי ניתוק מוחלט מצריכת התרופה. רק לאחר שהגוף התאושש והחולה חזר לתפקוד נורמטיבי יחסית, אפשר להתחיל לטפל בבעיות רגשיות שקשורות להתמכרות בטיפולים פסיכולוגיים ולוודא כי צריכת הכדורים במידה ונדרשים, מתבצעת בצורה מבוקרת ושקולה.

 נגישות כמתכון לאסון

 התמכרות לתרופות מרשם הינה נפוצה, זאת גם לאור העובדה כי הנגישות לאותן תרופות הינה יחסית גבוהה. זאת, בעיקר בשל צורת ההתנהלות של מערכות הבריאות בישראל. כיום ניתן להוציא מרשמים בלי הבחנה דרך האינטרנט ולקבל גישה לתרופות פסיכיאטריות מסוכנות, בלי שרופא יראה את המטופל ויאבחן את מצבו בצורה מדויקת. לכן חייבים לשים לב לקבוצות הסיכון, בעלות הנטייה הטבעית להתמכרויות אך גם לסביבה הקרובה שלהם. כי על ידי חברים ומשפחה ניתן להשיג גישה לתרופות מסוכנות למכורים. והמכור יעשה הכול כדי להשיג את התרופה שלו. כאשר אתם רואים שיש לאדם קרוב שינוי התנהגותי משמעותי והוא מתחיל להסתיר את עיסוקיו עם תרופות, מומלץ לדון באפשרות לשלוח אותו לאבחון וטיפול כבר בשלב ראשוני של ההתמכרות.

 מרכז אמיל הוא מרכז גמילה וותיק ומקצועי אשר מלווה מכורים לכדורים ותרופות מזה שנים רבות. המרכז מציע תוכנית פרטנית ואישית המאפשרת תהליך החלמה אינדיבידואלי לכל מטופל. ליצירת קשר עם המרכז וקבלת פרטים נוספים, היכנסו לאתר או צרו קשר בטלפון 077-9967463.

רוצים ללמוד עוד על תהליך גמילה מסמים? כנוס לקישור הבא ותקבלו מידע מקיף בנושא https://www.sbs-rehab.co.il/%d7%92%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%9e%d7%a1%d7%9e%d7%99%d7%9d/

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לבניית אתרים חברה לבניית אתרים
    דילוג לתוכן